Autorizatie acoperis bloc


Au trecut mai bine de 10 ani de cand hidroizolatia blocului a fost refacuta si pana astazi s-a comportat exemplar, nu au fost si nici nu sunt infiltratii de apa, membrana cu ardezie este inca in stare buna. Totusi, pentru ca durata de viata a acestei hidroizolatii este aproape de limita, se impune luarea unei hotarari pentru refacerea terasei. Este binecunoscut faptul ca acoperisul tip terasa este cel mai expus conditiilor meteo si are suficiente dejavantaje fata de acoperisul tip sarpanta, din acest motiv proprietarii blocului au hotarat sa realizeze acest acoperis tip acoperis. S-au analizat cateva variante de realizare a alucrarii si s-a ales solutia cu sarpanta din lemn cu invelitoare din tigla de beton.

In acest articol vom prezenta etapa de inceput, toate demersurile realizate pentru realizarea pasilor legali privind autorizarea constructiei, de la prima sedinţă a proprietarilor până la declararea inceperii lucrarilor.

Asadar, primul pas a fost realizarea şedintei cu proprietarii în vederea punerii de acord asupra soluţiei (este recomandat ca la acest moment sa existe macar niste oferte estimative ale unor potentiale firme pentru a usura alegerea si a se cunoaste partea financiara). In urma acestei sedinte, daca nu sunt mai multe, s-a intocmit un tabel care isi doreste sa cuprinda principalele date de identificare si acordul proprietarilor plus o confirmarea a asociatiei de locatari pentru datele inscrise in acesta.

Cu acordul locatarilor si avand selectata firma care se va ocupa de elaborarea tuturor documentatiilor necesare pentru autorizare si de constructia efectiva a acoperisului, vom demara primele actiuni, elaborarea expertizei tehnice si ridicările topo plus partea de cadastru pentru bloc.

Expertiza tehnica isi doreste sa analizeze structura blocului astfel incat noua incarcare data de sarpanta sa nu o afecteze sau sa ne arate modalitatea prin care se poate realiza lucrarea. Se realizeaza intr-o perioada de 1-2 saptamani si nu ar trebui sa ridice probleme, mai ales daca este un bloc cu o structura de rezistenta solida.

Realizare cadastru si ridicari topo pentru bloc se realizeaza de o firma specializata, implica realizarea unor masuratori pe amplasament si va fi nevoie de circa 30 zile pentru finalizarea operatiunii, timp impus de Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliară (OCPI), la final ne alegem cu 3 – 4 coli A4 purtand insemnele acestei instituţii.

In tot acest timp putem obtine celelalte doua documente de la Primarie, documente pe care le vom utiliza atat la obtinerea Certificatului de Urbanism (CU) cat si a Autorizatiei de Construire (AC). Prin tabelul nominal mentionat anterior s-au desemnat 2 persoane pentru  perfectarea actelor asa ca pentru una din ele, cea care va alerga efectiv pe la Autoritati, va trebui sa scoatem un certificat de nomenclatura stradala (CNC) si extrasul din PUG plus planul de incadrare in zona.

Pentru CNC s-au depus la centrul de informare din Primarie urmatoarele documente: cerere tip, copie carte identitate, copie act proprietate iar dupa cateva zile vom ridica respectivul act, platind o taxa de 8 lei.

Pentru extrasul din PUG si planul de incadrare in zona am depus următoarele documentele: cerere tip si copie act proprietate, documentele vor fi eliberare in maxim 15 zile de la depunere, taxa platita la ridicarea actelor a fost de 4 lei.

Pana la obtinerea documentelor de la OCPI mai avem de asteptat iar proiectantul nostru ne poate realiza celelalte documente necesare obtinerii CU.

 In fine, asteptarea a luat sfarsit, dupa 40 zile suntem in faza de depune a documentelor pentru eliberarea CU, dosarul a cuprins urmatoarele documente:

– Cerere tip

– Lista semnaturi

– Borderou general

– Acte proprietari ultim etaj

– Tabel acord proprietari

– Plan situatie pe suport topografic

– Certificat nomenclatura stradala

– Copie CI

– Memoriu Tehnic

– Piese desenate (plan incadrare PUG, plan situatie, foto fatada bloc)

Extrasul de PUG si planul de incadare se depun in original, urmand a fi stampilate cu viza CU si inapoiate titularului odata cu CU.

Pentru a vedea daca este emis documentul, puteti suna la telefon sau in cazul primariei Craiova, exista pe site-ul institutiei o pagina unde se publica documentele emise, acesta este un aspect pozitiv si laudabil. Durata teoretică de eliberare a CU este de maxim 30 zile, noi am reusit sa ridicam documentul dupa 15 zile, taxa de emitere a fost 20 lei. Odata cu CU primim fisele tehnice si cererile necesare pentru obtinerea avizelor si acordurile specificate in document. Transmitem CU si celelalte documente proiectantului pentru a ne intocmi dosarele pentru obtinerea avizelor specificate de CU.

Din fericire, a fost nevoie sa obtinem doar trei (3) avize, unul de la Salubritate, altul de la Mediu si ultimul de la Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC), sa le luam pe rand:

 1. Acte necesare obtinere Aviz de Mediu, conform dosarului depus: cerere catre director, copie CU, memoriu tehnic sau notificare, copie act proprietate, tabel nominal acord proprietari, plan situatie, plan incadrare. Termen de eliberare maxim 15 zile, practic a durat 5 zile si a implicat o taxa de 100 lei.

 2. Acte necesare obtinere Aviz de la Salubritate, conform dosarului depus: cerere tip, copie CU, copie act proprietate, tabel nominal acord proprietari, memoriu tehnic cu calculatie cantitati moloz, copie CI, plan situatie, plan incadrare. Termen de eliberare maxim 15 zile, practic a durat 5 zile si a implicat o taxa de 44 lei.

3. Pentru Acordul de la ISC va fi ultimul si se va obtine dupa întocmirea dosarului pentru obtinerea AC, vom depune la ISC o atât un dosar cu copii ale documentelor insotit de o cerere cât şi cele două dosare realizate pentru emiterea AC (unul original si celălalt in copie). Acordul de la ISC nu se taxează şi se elibereaza în cateva zile, la noi 7, in functie de cum este de incarcat Inspectorul de la ISC.

 Pana in aceasta faza au trecut 3 luni si cateva zile de la demararea actiunii si ne pregatim pentru depunerea pentru obţinerea Autorizatiei de Construire. S-a intocmit si proiectul tehnic conform masuratorilor si cerintelor expertizei tehnice.

Dosarul pentru AC a cuprins urmatoarele documente:

– Lista de semnaturi

– Borderou general

– Certificat urbanism

– Contracte proprietate spatii de la ultimul etaj

– Certificat nomenclatura stradala

– Tabel nominal proprietari

– Proces verbal OCPI si plan situatie

– Extras Carte Funciara

– Expertiza tehnica

– Referat de verificare – rezistenta

– Aviz Salubritate

– Aviz Agentia de Mediu

– Dovada OAR

– Aviz ISC

– Program urmarire

– Deviz General

– Memoriu general

– Piese desenate (plan incadrare PUG, plan situatie, plan invelitoare, desene fatade, detali sarpanta etc.)

Este ziua cea mai importanta din punctul meu de vedere, ziua cand Beneficiarul speră să finalizeze alergatura si batai de cap indusa de hartii, taxe achitate in diverse locuri, nu pot decat sa spun ca sistemul gandit de Primarie are suficiente puncte slabe si nu este prietenos cu investitorul. Mie unul mi se pare putin amuzant, ca sa nu spun altcumva, ca dupa ce eliberezi un act de la Primarie si se va depune o cerere noua aferenta unui pas urmator procedurii, solicitantul sa aduca si copie dupa acel document eliberat de Primarie. La ce foloseste atata hartie cand ar putea exista o baza informatica unde se poate verifica exact informatia? Alt aspect, de ce sa il pun pe solicitant sa plateasca la fiecare pas, cate 3 lei, 5 lei, 17 lei, asta insemnand drumuri si timp pierdut intre ghiseu si casierie, care evident este intr-o alta cladire la 500m? Putem face astfal incat la sfarsitul procedurii sa avem un total si ii spunem omului ca actul final se elibereaza doar dupa plata integrala a acelei sume, defalcata pe capitole. Sunt doar doua exemple pe care le-am constatat in aceasta mica experienta, imi doresc ca Autoritatile Locale sa isi imbunatateasca managementul si modul de lucru in aceasta directie, doar o speranta.

 Sa revenim la dosarul nostru de autorizare, l-am depus la sfârşitul lunii martie platind taxa de autorizare de 152 lei si avem de asteptat maxim 30 zile pentru eliberarea AC sau vom fi sunati daca nu este ceva in regula la dosar. In cazul nostru totul a fost in regula, am constatat in data de 18 aprilie ca a fost emisa AC consultand pagina web a Primariei si a doua zi am fugit la Primarie sa ridic actele, bucuros ca am terminat.

 Am ajuns la biroul respectiv si constatam ca mai avem putin de alergat, primul drum inainte de ridicarea AC este facut pentru a plati inca o taxa, taxa de timbru arhitect in valoare de 105 lei.

 Ridicam in sfarsit autorizatia si odata cu aceasta primim 3 cereri, prima pentru declararea datei de incepere a lucrarilor (cu 10 zile inainte de data stabilita), a doua pentru instiintarea ISC ca incep lucrarile iar a treia o vom folosi la sfarsitul lucrarii pentru anuntarea datei de finalizare a lucrarilor.

Daca la Primarie este simplu, depunem cererea completata in doua exemplare din care vom primi unul inregistrat, la ISC va trebui ca odata cu depunerea cererii sa achitam si cotele legale de 0,1% respectiv 0,7% din valoare declarata a lucrarilor. Se poate plati initial doar cota de 0,1% si la sfarsit se achita si cealalata cota insa avand in vedere ca  lucrarea se desfasoara intr-un termen scurt, 2 – 3 saptamani, consideram ca este bine sa scapam de plata si achitam integral. Alta ciudatenie este faptul ca taxele la ISC nu se platesc interitoriu ci se face plata intr-un cont direct la Bucuresti, noi a trebuit sa mergem la un oficiu postal si sa realizam plata prin mandat postal.

Aceasta a fost partea de intocmire a tuturor actelor necesare pentru autorizarea constructiei si obtinerea acesteia, suntem exact la 4 luni de la incheierea contractului cu firma care executa lucrarea si in sfarsit, am scapat de marea alergatura.

 Odata cu executia lucrarilor, sper sa va pot prezenta si aceasta faza, probabil mult mai placuta si mai interesanta decat cea privind autorizarea.

 Pentru orice alte amanunte despre procedura de autorizare si nu numai, nu ezitati sa postati un comentariu, voi incerca sa va lamuresc in masura in care experienta acumulata va fi acoperitoare sau vom apela la partenerii VYS Blog, in cazul in care aveti nevoie de vreun serviciu in aceasta directie.

Actualizare 1 

Ei bine, lucrarile au inceput, totul decurce conform planului fara a fi probleme deosebite. Chestiunea interesanta este ca descoperim ca avem de facut noi drumuri, asadar nu am scapat de hartii. Este vorba de vizarea planului de control ce contine fazele determinante la ISC, lucru care nu a fost facut pentru ca asta este sistemul si s-a schimbat, schimbarea. Pentru acest lucru se merge cu dosarul de autorizare la ISC si se depune o cerere de mana. Va dura cateva zile pana se va viza planul de control apoi, sau in acelasi timp daca lucrarea este de mica anvergura si timpul de preseaza, trebuie sa anuntam, prin completarea unui formular tip, data si ora la care sa vina inspecatorul pentru faza determinanta. Noroc ca noi avem o singura faza, definita la momentul dinaintea montajului invelitorii. Prin urmare, am depus ambele cereri si sper sa fie totul in regula.


 

Vizualizari:38923

54 Comments on "Autorizatie acoperis bloc"

  1. Buna ziua!
    As dori sa hidroizolez fundatia din caramida a unei case vechi, situata intr-o zona protejata a Bucurestiului, dar care nu este monument istoric. Am nevoie de autorizatie? Va rog nu-mi dati link-ul la lege. Nu gasesc in text nimic concret. As dori interpretarea textului.

    • Ce inseamna protejata? Lucrarea efectiva de hidroizolare nu necesita autorizare daca nu este necesara interventia de pe domeniul public (un trotuar de exemplu).
      Ramane de vazut ce inseamna protejata si care sunt limitele de interventie. Cel mai sigur ar trebui sa discutati la Primarie si cu un arhitect.

  2. Buna ziua.

    Locuiesc intr-un bloc construcite noua, cu etaj retras, fara scara de acces pe acoperisul blocului.
    Unul din vecinii de la etajul retras a incercuit cu un gard tot perimetrul acoperisului si a demarat lucrarile de instalare a unei scari interioare, din casa scarii, pentru accesul pe acoperis.
    Toate aceste lucrari au fost facute fara acordul celoralati proprietari.

    Pe langa necesitatea obtinerii acordului tuturor proprietarilor, este nevoie si de obtinerea unei autorizatii de modificare de la autoritatile locale?

    Va multumesc.

    • Teoretic toate aceste lucrari necesita autorizatie de construire. Evident ca un spatiu comun, detinut de mai multi proprietari, poate fi modificat doar cu acordul acestora. Puteti discuta cu respectivul sau va puteti adresa politiei locale, partea de disciplina in constructii sau Primariei.

  3. Buna ziua, am si eu o intrebare; noi am intocmit lista de semnaturi anul trecul in luna iunie dupa care s-a abandonat sedinta cu proprietarii si mansardarea din lipsa de ofertanti. Acum vroiam sa facem anvelopare mult mai calitativa cu statul pe fobduri structurale si primarie dar presedintele asociatiei tocmai a gasit o firma binevoitoare fara licitatie pentru mansardare tip supraetajare, fara aviz urbanistic luat, fara test de rezistenta, fara expertiza tehnica etc si ne ameninta cu plata despagubirilor daca nu semnam actul notarial. O mare parte din locatari au fost dusi pe rand la notarul lor si au semnat. Ce se mai poate face?

    • Pai cea mai simpla chestiune este sa reclamati Presedintele daca face ceva ilegal sau contra intereselor proprietarilor. Prima ar fi la Primarie, la directia de specialitate. Nu cred ca isi permite sa face o astfel de lucrare ilegal, fara autorizatie de construire, cea pentru a carei obtinere Directia Urbanism va cere tot ce trebuie.

      • Dupa interventia Primariei si a Inspectoratului in Constructii au stopat temporar organizarea de santier, construisera o baraca pe bloc si au montat o macara de ridicat materiale. Dar unde e deja construit cred ca asa ramane. In paralel continua persiunile pentru actul notarial. Vom vedea ce mai au de gand. Multumesc frumos.

        • Presiunile continua pentru ca este foarte probabil sa fie ajutati de cineva sa intre in legalitate si nu se poate fara acceptul proprietarilor.

          • Banuiala mea, e ajutat de PSD, sunt nisste anonimi inregistrati si trimisi de la distanta, 800 km de locul faptei cu ceva cifra de afaceri dar profit pe linie spre 0. Sponsorizarile din campaniile electorale aduc numai nenorociri.

  4. in acest moment datele prezentate mai sus sunt valabile adica necesitatea avizelor ?

    • Da, in cazul acestor gen de lucrari autorizarea si avizele sunt obligatorii, poate chiar mai greu de obtinut. Evident fiecare proiect are specificul sau iar Primariile nu sunt toate in acelasi ritm.

  5. buna ziua,as vrea sa stiu exista o HCL in care nu se mai emit CU in vederea construirii de sarpante, ma refer in MUn Iasi.

  6. buna ziua,
    ati analizat / ati fost implicat pana acum in problema intabularii unui acoperis tip terasa ?
    in concret, proprietarul unui imobil P+7E doreste intabularea acoperisului tip terasa in vederea instrainarii sale ulterioare, in proprietate exclusiva, catre cei 4 proprietari care vor locui la ultimul etaj – etajul 7. Oficiul de cadastru a respins cererea de intabulare a terasei-acoperis, motivand ca „terasa tip acoperis nu poate fi cadastrata”. multumesc frumos pentru suport !

    • Cum sa intabulezi o terasa? Este parte comuna. Daca se intentioneaza mansardarea si utilizarea psatiului, se pot gasi alte variante.

  7. Salut. Am cateva nelamuriri in privinta unui acoperis de bloc. Respectiv presedintele blocului care sta la ultimul etaj a decis singur sa construiasca un acoperis invelit cu tabla pe coloana care sta pe banii lui. M-am trezit in cutia postala cu o instintare ca am sa ii dau o suma de bani si ceilalti vecini de pe coloana mea la fel. Lucrarea a fost facuta cu niste muncitori nu cu firma , nu ne-a intrebat nimic daca suntem de acord, nu am vazut nimic din actele care zice ca le are ,aprobari ,autorizatii ,proiect ,facturi /chitante sa ateste cat a cheltuit, nu cred ca are garantie la lucrare daca a facut,o cu niste muncitori luati de pe strada. Multumesc.

    • Mentalitate deosebita ca sa zic asa! Poate fi ilegal ceea ce a facut dar acum depinde care va este interesul, comun sa nu.

      • Este si interesul meu cel putin pentru ca stau la etajul 3, dar ma intreb daca suma care o cere este corecta din moment ce am cerut sa vad actele si nu le arata. Nu a discutat aceasta problema in adunarea generala cu proprietarii, nu a cerut accordul celorlalti proprietari pentru aceasta constructie.

  8. Ce blog minunat….se mai gasesc inca persoane dispuse sa imparta cu alti propriile experiente !!!!
    Multumesc mult….ma pregatesc sa infrunt aceasta teribila odisee si un ajutor este pretios daca un chiar indispensabil….celor de la VYSBLOG.RO le multumesc pentru disponibiltate si mai ales pentru rabdare….
    Pe curind.

  9. Am depus formularele de instiintare pentru inceperea lucrarilor la primarie si ISC (am platit doar 0.1% din deviz, prin mandat postal).
    Vreau sa intreb daca ai facut receptie pe faze de lucru (trasare sarpanta, verificare straturi-suport, verificare elemente structurate, verificare executie invelitoare, samd), la sfarsitul lucrarilor si la final. Au fost semnate procese-verbale de catre proiectant, executant, beneficiar, inspector ISC? A calcat pe acolo picior de inspector (ISC, primarie)? La final a trebuit sa prezinti cuiva un proces verbal de receptie la final al lucrarilor? Cui ai inchis autotizatia?
    Mai am cateva intrebari legate de aceste aspecte, dar toate la timpul lor.
    Merci pentru sfaturi. Pina acum m-au ajutat.
    Virgil

    • Singura faza determinanta a fost la finalizarea sarpantei (structurii din lemn). S-a intocmit un proces verbal de catre inspectorul ISC, fiind semnat de executant, dirigintele de santier, responsabilul cu executia si proiectantul. Inspectorul ISC vine la data stabilita, adica trebuie anuntat cand este ziua pentru inspectie si cam atat. La finalul lucrarilor, se merge la primarie si se depun hartiile pentru incheierea lucrarilor apoi o sa vina comisia de receptie ce cuprinde pe de o parte reprezentantul Primariei si beneficiarul (3-4 persoane), eventual constructorul.

      • Ai avut diriginte de santier? Cat a costat? Incerc sa supraveghez si sa urmaresc eu executia lucrarilor (am habar cat de cat), considerand ca interesele mele mi le pot urmari mai bine decat o terta persoana.
        Pe inspectorul ISC nu-l pot chema la receptia structurii din lemn deoarece eu ieri am depus la ISC formularul de instiintare, iar luni vreau sa-mi acopar podul cu tabla. Sper sa ma intaleg cu el la finalul lucrarii.

        • Este obligatoriu sa ai, conform legii – sunt autorizati. Evident ca in unele cazuri, poti gasi pe cineva care sa participe doar la faza determinanta cu tariful de rigoare. Preturile sunt diferite, poti gasi un om onest care sa iti ia 100 lei sau unul mai escroc sa iti ia mai mult.

  10. Am depus astazi pt avize la mediu si EON-gaz: cica le am in 1, respectiv 2 saptamani. A mers mai repede si mai simplu decat ma asteptam.
    Ce stiti de avizul de la ISC? Cum stau lucrurile acolo? Ce acte am nevoie acolo?

    • Pai la cele doua institutii e normal sa fie simplu, cel putin la mediu o sa iti dea o hartie in care scrie ca nu este in zona lor de interes, taxa se ia si cam atat.
      La ISC, am obtinut un ACORD privind solutia tehnica. Are o singura foaie si o sa trebuiasca sa faci un mic dosar cu datele proiectului, planse, o cerere etc., sau asa am facut eu.
      Apoi este faza a doua cand platesti taxele catre ISC. Le-am cam uitat in detaliu dar te vor indruma ei, la ISC se ocupa secretara sa te indrume catre expertul responsabil pe zona ta.

      • Am depus miercuri (16.oct.2013) dosarul la primarie pt AC. Ma astept ca autorizatia de constructie s-o am in circa 3 spatamani, ceea ce inseamna 06.noiembrie.2013. Imi pun baza in vreme buna, caci altfel risc sa raman anul acesta fara acoperis.
        As putea incepe lucrarile inainte de a fi emisa autorizatia?
        Ce risc?

        • Nu iti recomand o astfel de abordare. In mod normal nu ar trebui sa fie probleme (eu unul nu am avut) insa stiu alte cazuri cand au trebuit sa schimbe cate ceva la proiect si au intarziat. Eu iti sugerez sa nu te grabesti, atat pentru ca exista riscul sa nu primesti AC asa repede, se pot schimba solutiile sau poti ramane cu lucrarile si sa te prinda vremea rea. Legal risti chiar si o amenda.

          • Am inceput lucrarile pe 06.noiembrie (asa cum imi facusem planul) si astazi am primit si AC (dupa planul celor de la primarie). Am 3 intrebari:
            1. Maine vreau sa depun cele 2 formulare de comunicare a datei inceperii la primarie si celelalte 2 la ISC. Cum ai facut plata (dovada la ISC) celor 0.1% din deviz? Spuneai de un mandat postal. Datele destinatarului le-ai luat de la sediul ISC local? Cum ai stiut unde sa trimiti banii si cati? Presupun 1/5 din cei 0.5% pentru taxa de autorizatie.
            2. Spuneai in text de avizarea de catre ISC a planului de control al executiei. Nu se poate fara controlul executiei sin partea ISC?
            3. Acei 0.7% din deviz trebuie platiti la final, cand se depune formularul de incheiere a lucrarii? Nu se poate evita plata? Daca nu apelez la controlul lor, nu vreau nici sa platesc.

            Executia este cam la jumatate si cred ca pe 20.noiembrie inchei in mare. Mai ramane tratarea (ingnifugarea) lemnului, vopsirea timpanelor, fixarea burlanelor. Este ciudat faptul ca daca maine depun instiintarea de incepere a lucrarilor (cu 10 zile inainte de inceperea efectiva a lor), sapanta va fi gata pina atunci!

            • Cand o sa mergi la ISC iti vor spune ca trebuie sa ai dovada platii, se merge la oficiul postal si se face plata prin mandat postal, completezi un formular si cam atat. Pastrezi chitanta sa o arati la ISC. Iti spune doamna de la ISC cat trebuie sa platesti si datele necesare (sediul central Bucuresti), se aplica procentul la valoarea lucrarilor conform deviz. Suma nu este foarte mare, poti sa platesti totul (0.1+0.7%) la inceput, la 28000 lei taxa totala este de 224 lei de exemplu. Nu poti sa eviti pentru ca la sfarsit iti cer chitanta pentru plata sumei totale. Decizia privind faza determinanta o ia cel de la ISC, este suficient o faza la momentul finalizarii structurii. Plata este obligatorie, nu are legatura cu controlul fazei determinante. Ai sau nu faze determinante, ai 100 sau niciuna, tot platesti procentele respective.
              Nu iti verifica nimeni datele de pe instintatile privind executia sau incheierea insa e bine sa existe, chiar daca e doar o formalitate.

  11. Ieri am intrat in posesia CU pt construirea acoperisului. Am acum urmatoarele intrebari:
    1. In CU este mentionat pe prima pagina doar un proprietar – ceilalti 2 suntem intr-o anexa sub titlu de co-proprietari. Are vreo importanta acest lucru, daca de dosar pt AC si avize ma voi ocupa eu (co-proprietar) si daca vreau ca AC sa fie emisa pe numele meu? Cei de la primarie nu m-au intrebat pe ce nume sa scoata CU.
    2. Pe CU scrie ca am nevoie de 4 avize: EON-gaz, ISC, Ag. de mediu si declaratiile notariale. Ale cui declaratii notariale? Ale celor 3 proprietari care suntem la ultimul etaj si vrem sa construim acoperisul sau al tuturor locatarilor de pe scara blocului – 15 apartamente = 15 proprietari? De la toti cei 15 proprietari ai scarii am deja acordul scris si avizul asociatiei de proprietari.

    • In principiu nu are nici o importanta pe numele cui sunt hartiile facute. Atat timp cate exista acordul locatarilor si al Asociatiei, iar inacesta exista nominalizat numele persoanei respective, se poate face totul fara probleme. Eu ampreferat sa utilizez ca titular „Proprietarii blocului …. prin NUMELE MEU”, la tto felul de taxe si chitante se utilizeaza nume personal pentru ca altfel nu stie baza de date a Primariei.
      In cazul nostru nu a fost nevoie de nici o declaratie notariala in afara acelui acord al proprietarilor (copie legalizata) si contractele de proprietate ale catorva (in speta ultimul etaj). Acum, cate Primarii, atatia juristi si atatea oboceiuri. Poti intreba la Primarie pentru a nu avea surprize la analiza documentatiei. Cu nu are mare importanta pe numele cui este, este doar un document informativ.

      • 1. Am inteles. CU nu are importanta pe numele cui este emis, dar AC are importanta? Pot cere ca toate avizele si AC sa fie emise pe numele meu, desi CU este emis pe numele altuia?
        2. Revin la declaratia notariala: in CU meu scrie: DECLARATIE NOTARIALA ACORD PROPRIETARI IMOBIL. Inca nu am intrebat la primarie ce inseamna acest lucru exact, dar ar putea sa insemne ca trebuie sa merg cu toti 14 (15 – 1) locatari (= proprietari) la notar pt a semna hartia? Am un acord scris cu toti locatarii, iar declaratia notariala as intelege-o numai pt noi cei 3 care construim acoperisul!

        • Ar putea sa insemne siasta daca juristii dela Primarie vor asa ceva. Este o situatie delicata, nu e usor s aii duci pe toti la notar insa exista si varianta sa vina notarul la voi. Cum am spus, la noi a fucntionat doar varianta cu acordul respectiv in copie legalizata. Daca juristii nu accepta doar acest document, fie el legalizat sau original, nu ai ce face.
          Daca vor hartia respectiva si nu o pui in dosar, ar trebui sa o ceara ulterior, asadar nu o sa iti respinga definitiv dosarul, o sa ceara completare. Numele de pe avize nu are nici o legatura cu numele de pe CU. Ce estepe avize trebuie sa fie si pe AC,separat de CU. Nu stiu de ce tii neaparat sa fie numele tau, e arhisuficient sa fie cum am zis eu mai sus „proprietarii bloc … prin persoana ta” Nu are importanta cine construieste acoperisul, legal este al tuturor, chiar daca doar o parte pun banii. Nu aceleasi lucru este daca iti cedeaza dreptul lor de proprietate. Terasa, acoperisul, este spatiu comun, fiecare are cota parte.

          • 1. ASa este. Acum suflu si in iaurt, dar am sa vad la primarie cum stau lucrurile cu declaratia notarial!
            2. Pot demara simultan actiuni pt obtinerea avizelor? Eu am de obtinut 3 avize: ISC, EON-gaz si Ag. de mediu. Le pot obtine pe toate in paralel sau trebuie unul dupa altul? Daca este vreo ordine, care este ea?

            • Avizele se pot obtine in paralel, nu este o dependenta intre ele. Cu ISC este o chestie separata, vorbeste la ei pentru ca e mai incurcat putin, se face un dosar separat parca.

  12. Am deja un acoperis construit din placi de azbociment cu o autorizatie de constructie din 1996. Vreau sa schimb placile de azbociment cu tigla din tabla. Mai trebuie depusa cerere la ISC pentru aceasta modificare?

    • Schimbarea materialului din care este realizata invelitoarea necesita obtinerea unei autorizatii de construire. Nu se depune documentatie direct sau numai la ISC, ci la Autoritatea abilitata sa emita Autorizatia de Construire (AC), adresati-va biroului de la Primarie.

      • Am facut o cerere catre primarul localitatii pentru schimbare materialului invelitorii pe baza autorizatiei de construire vechi si a fost aprobata. E suficient, e corect, e legal?

        • Puterea este in mana Primariei. Atat timp cat aceasta va asigura ca lucrarea se poate desfasura in conditii legale, pe baza demersurilor facute de dvs. pana in acest moment, nu vad sa fie vreo problema. Probabil este o Primarie dintr-o localitate mai mica daca merge asa usor, fara multe formalitati si hartii. In mod normal nu ar trebui sa fie suficient, proiectul vechi nu are nici o legatura cu lucrarea actuala, pe linie de autorizare a lucrarii noi.

  13. Am acordul scris si semnat de la 12 din 15 proprietari (3 sunt plecati de acasa, iar acum ma lupt sa dau de ei).
    Deoarece exista posibilitatea sa dureze mai mult timp decat ma asteptam la inceput si ca actele sa nu „curga cursiv unele dupa altele”, am urmatoarele intrebari:
    1. CU are o durata limita de valabilitate?
    2. Daca obtin anul acesta CU, se poate scoate AC in anul urmator?
    3. AC are si ea o durata limita de valabilitate?
    4. Daca obtin AC anul viitor, pot construi in anul urmator?
    Pun aceste intrebari pt a sti cum sa-mi fac strategia de lucru.
    Merci.

    • 1. Da, 1 an;
      2. Daca este CU in termen de valabilitate, 12 luni.
      3. Evident dar nu are rost sa scoti CU pana nu esti aproape de executie, tot 12 luni are valabilitate.
      4. Teoretic da.
      Actele nu pot dura mai mult de cateva luni de zile, nu stiu de ce vrei sa te intinzi pe o perioada asa mare?
      Si nu poate sa semneze altcineva in locul lor? Daca ai acordul verbal, eu zic ca nu verifica nimeni semnaturile atat timp cat ai stampila de la Asociatie.

  14. Fac parte si eu dintre locatarii ultimulul etaj si anul acesta am hotarat impreuna cu vecinul „din perete” sa ne facem acoperis de-asupra capului. Cum cel de-al 3-lea vecin, cu care ocupam ultimul etaj, nu este de acord (banii!!!), ma intreb daca putem obtine toate avizele si aprobarile pt a construi acoperisul numai pe apartamentele noastre?

    • Nu se poate realiza lucrarea doar pe o parte din acoeprisul unei scari de bloc, ori toata scara ori deloc. La realizarea acoperisului trebuie sa participe toti proprietarii de pe scara respectiva, fiind proprietate comuna. Daca respectivul nu doreste, se poate face o lucrare prin asociatia de proprietari si i se va retine ulterior cota parte sau daca sunteti de acord, o pot suporta partial sau total ceilati vecini (ca solutie extrema cand acesta ar dori dar nu ar avea posibilitati materiale).

      • ok, intelesesem din comentariile anteroare cum stau lucrurile, dar am vrut sa am inca o data confirmarea.
        Vreau sa expun acum 3 probleme punctuale:
        1. Situatia mea si a vecinului „din perete” este oarecum aparte deoarece daca ne-am face acoperisul, acesta ar fi in continuarea acoperisului deja existent la scara cu care ne invecinam; ma gandesc ca acoperisul nostru ar putea fi incadrat in acoperisul existent la scara vecina.
        2. La o scara din blocul vecin, a aparut in toamna trecuta un frumos acoperis cu tabla ondulata, numai pe 2 din cele 3 apartamente! Ma intreb cum au reusit?
        3. Deoarece probabilitatea obtinerii acordului din partea tuturor locatarilor scarii de a plati cota parte din valoarea totala a acoperisului este practic zero, ne-am gandit ca toate cheltuielile sa le suportam noi (eu si vecinul). Inteleg ca trebuie sa am din partea locatarilor scarii macar acceptul lor de a construi. Cum va ramane atunci cu dreptul lor de proprietate asupra acoperisului?

        • 1. In orice situatie, acoperisul scarii dvs. nu are nici o legatura cu cel alaturat prin simplul motiv ca este o alta proprietate.
          2. Ceea ce va spun eu este situatia normala, cum reusesc altii sa faca fara autorizari sau partial, este un subiect pe care nu il pot comenta prea mult. Daca este asa, cel mai simplu este sa vorbiti cu respectivii si sa va impartaseasca experienta lor, autoritatile locale ce autorizeaza astfel de constructii pot reactiona diferit, de la localitate la localitate.
          3. Indiferent cine suporta costul lucrarii, atat timp cat nu intrati in prealabil in posesia acestei proprietati, sa va cedeze toti proprietarii partea lor de acoepris, nu aveti cum sa fiti proprietar 100% pe acoperis. Puteti in schimb sa faceti lucrarea prin asociatie si sa ii obligati sa suporte cheltuielile insa este o procedura mai dificila. Acordul celorlalti este absolut necesar cel putin pentru executarea lucrarilor. Actiunea de trecere a intregului acoperis catre dvs. si/sau vecinul interesat, pate fi facuta inainte de realizarea acoeprisului, legal. Trebuie facut cadastru, acte etc. iar ulterior puteti chiar realiza acoperisul stil mansarda, daca se preteaza blocul. Intelegerea poate fi de exemplu asa: toti cedeaza dreptul de proprietate si dvs. realizati acoperisul/masarda, eventual si alte lucrari in bloc (schimbare ferestre, zugraveli, instalatii etc.) si veti avea intreg spatiul ce se poate amenaja ca mansarda (2 apartamente mai mari) pe care ulterior le utilizati sau chiar vindeti. Sunt optiuni pe care le puteti analiza in functie de dorinta dvs., specificul blocului si taria nervilor, nu este chiar usor de dus la capat o astfel de actiune.

          • Am inceput de 1 luna demersurile pt intocmirea documentelor (intabulare, legalizarea contractelor, copii CI, etc) pt obtinerea CU. Am acum 4 intrebari:
            1. Trebuie sa am acordul scris al tuturor (100%) proprietarilor de pe scara?
            2. In ce moment al intocmirii dosarului pt CU este nevoie de acordul scris? Cat de „tarziu” poate fi adus acest acord?
            3. Acordul scris trebuie datat?
            4. Acordul scris trebuie semnat de asociatia de proprietari?
            Numai bine,
            Virgil

            • 1. Da, asa trebuie sa fie in mod normal pentru ca acoperisul este proprietatea tuturor, iti trebuie doar tabelul semnat de fiecare proprietar si viza Asociatiei;
              2. Se depune odata cu dosarul;
              3. Nu necesita datare sau inregistrare, doar sa fie mentionat in text pentru ce este acordul locatarilor, in mod expres;
              4. Da, semnat si stampilat.
              Nu iti trebuie copii legalizate dupa toate contractele.

  15. mersi mult, cand am vazut 10000 euro nu am mai observat ce e scris dupa, imi cer scuze, mersi inca o data.

  16. vreau sa cred ca acest pret este pentru o suprafata mult mai mare decat ceea ce am eu cu 65 mp, doar in partea apartamentului meu, bloc din ’82 cu 4 etaje, toate apartamentele sunt la fel, am avut acoperis facut demult fara nici un act, a venit o vijelie si l-a luat, e de datoria mea sa nu pun in pericol vieti omenesti si alte daune, prefer sa imi curga in casa decat asa 🙁

    • Daca recitesti mesajul meu o sa vezi ca este pentru o terasa de circa 200 mp si include tot: proiect la cheie – materiale, acte, proiect, manopera, transport, TVA, taxe legale etc. Dupa cums puneam, modificarea acoeprisului se face pentru intreaga scara si nu portiuni din aceasta.

  17. Nu stiu cat este de relevant pretul pentru ca acesta poate fi discutabil avand in vedere particularitatile fiecarei sarpante si terase de bloc. Conteaza detaliile, partea de acte este deasemenea destul de costisitoare insa una peste alta, echivalentul a circa 10.000 Euro (proiect la cheie – materiale, acte, proiect, manopera, transport) pentru o terasa de circa 200mp. Nu se poate realiza decat tot acoperisul odata, nu doar pe un apartament sau pe jumatate de scara de bloc.

  18. foarte interesant articolul, bine scris dar am nevoie de o suma orientativa sa imi fac o idee daca ma incumet singura la toata treaba asta, eu fiind la etajul 4, deci in ochii la toti responsabilitatea mea, suprafata in jur de 65mp

  19. cat a costat toata treaba asta cu actele?

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Executie acoperis bloc

Leave a comment

Your email address will not be published.


*