Scurgeri masina spalat


Masina de spalat este aproape nelipsita din casele noastre, este poate printre putinele electrocasnice care ne scapa de calvarul spalatului de mana si nu necesita o intretinere foarte complicata. Evident ca aceasta nu inseamna neglijarea totala pentru ca la un moment dat, fie va ceda o parte componenta sau fie vor exista anumite neplaceri legate de calitatea spalarii.

Asadar, in cazul de fata atentia a fost indreptata catre doua efecte pe care le are utilizarea indelungata, fara intretinere. Primul este legat de depunerile ce se constata atat pe componentele ce au contact direct cu apa de spalare (componente interne ala masinii de spalat dar si pe tevile de scurgere ale canalizarii) ce pot genera mirosuri specifice iar al doilea este legat de aparitia scurgerilor de apa.

In acest articol vom vedea o mica parte din masina de spalat, in cazul nostru una cu o vechime considerabila, aproape 14 ani de la punerea in functiune. Interventia a fost generata de evidentierea unor scurgeri de apa din masina de spalat, scurgeri care se constatau in tavita de cauciuc pozitionata sub masina de spalat, pe parchet.

Aceste scurgeri erau de ceva vreme sesizate dar fiind variabile, au fost neglijate. Dupa o durata de exploatare mare si in conditii de umezeala generate de scurgerile de apa, apare fenomenul de coroziune a metalului, petele de rugina devin inestetice si pot afecta chiar rezistenta cadrului masinii de spalat.

Daca tot se umbla la masina de spalat, este recomandat sa faceti o verificare interioara a tuturor furtunurilor pentru ca acestea sunt realizate din cauciuc si pot imbatrani, fisura etc.

Incepem demontarea masinii de spalat prin scoaterea capacului din spate, a capacului superior. In aceasta faza constatam necesitatea de a desface si capacul frontal, capac ce necesita demontarea hubloului. Demontarea este simpla, desfacem cateva suruburi, declipsam si slabim arcul de la garnitura hubloului ce se fixeaza pe capacul frontal.

In acest moment avem acces la aproape toata zona interioara a masinii de spalat, putem analiza cu usurinta starea tehnica in care se gasesc furtunurile de apa: cel de alimentare, de evacuare, furtunul dintre dozator si cuva etc.
DSC_6587

Reusim in acest fel sa identifica problema ce a generat scurgerea de apa, este vorba de furtunul dintre dozator si cuva, mai precis capatul care este prins pe cuva.

DSC_6598DSC_6599

Dupa cum se observa, exista urme de la duritatea apei, depuneri de calcar si la simpla miscare se observa jocul in cuva. Desfacem clema de pe dozator si extragem furtunul de apa. Starea acestuia este una destul de buna, singura problema constatata este la capatul ce intra in cuva, acesta si-a pierdut elasticitatea si nu mai etanseaza corespunzator, astfel ca la admisia apei se prelinge apa pe langa acesta.                                    DSC_6585

Furtunul se pot inlocui foarte usor daca il gasiti si pretul lor nu deranjeaza. La o simpla cautare am descoperit preturi cel putin deosebite ale acestui tip de furtun. Cel mai ieftin a fost undeva in jur de 80 lei fara transport, ca sa nu spun ca un service il livra la 200 lei. Atat sa coste un furtun? Cum nu se putea livra rapid (mai devreme de 2 zile nu il aveam) si pretul ne-a motivat destul de mult, nu avem decat sa profitam de ocazie si sa reparam cum putem, in plus curatam si reconditionam cat se poate cadrul metalic si alte componente. Desfacem garnitura hubloului de pe cuva.                                        DSC_6590

Desfacerea acestei ganituri ne scoate in evidenta depunerile urat mirositoare si resturile ce se aduna pe fitru sau in cuva. Zona garnitura-cuva este predispusa la acumularea mizeriei datorita formelor destul de variate. Curatam aceasta mizerie de pe toate zonele accesibile.

DSC_6588 DSC_6589

Pentru partea de rugina, curatam mecanic partea scorojita si aplicam o solutie de compromis, o vopsea direct pe rugină. Gasim in magazinele de bricolaj cel putin doua produse, unul de la Oskar, altul de la Policolor. De aceasta data utilizam produsul de la Policolor – Emailul DEKO Professional Protecţia Completă 3 în 1 cu rol de  inhibitor de coroziune, grund şi email pentru protecţie şi decorare.

DSC_6591 DSC_6592

Pentru furtunul ce prezenta scurgeri am aplicat o metoda improvizata. L-am montat la loc si am infasurat pe guler banda de izolare, cea specifica instalatiilor electrice. Peste banda s-a strans cu un snur de cauciuc astfel incat sa tina oarecum fix racordul, asigurand etanseitatea si eliminand rostul ce permitea scurgerea apei. Putin improvizata dar foarte ieftina ideea, cert este ca scurgerile au incetat pentru o perioada nedefinita de timp.

Probabil nu va rezista timp indelungat dar pretul o justifica si manopera fiind in regim DIY, nu avem ce pierde.

Dincolo de oprirea scurgerilor, marele castig este eliminarea mirorului generat de depuneri, atat interiorul masini cat si rufele au acum alt miros. De aceea, recomandarea este ca la cativa ani sa faceti o curatare interioara prin desfacerea garniturii de la hublou.


 

Vizualizari:2407

Be the first to comment on "Scurgeri masina spalat"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*