Garaj cu sindrila bituminoasa


Preluand informatiile de la sursa, in acest articol ne propunem sa vedem cum putem realiza montarea unei invelitori din sindrila bituminoasa, in cazul unui garaj. Dincolo de acest aspect, vom pleca de la prezentarea unei parti ce tine de constructia efectiva a garajului, structura de rezistenta si inchiderile realizate.

Structura de rezistenta este realizata partial din zidarie si stalpi de beton in colturi iar pe o parte laterala, din profile metalice rectangulare (patrate). Cu aceleasi profile metalice s-a realizat si partea de acces principal in garaj, in cazul nostru o usa al carui acces este dinspre strada. Peretele din dreapta garajului fiind la margine proprietatii este din zidarie, pe acesta se va monta o grinda din lemn, cosoroaba fixata in cateva puncte (3-4) pe lungimea garajului. In cealalta parte a garajului, zona in care va avea cadere acoperisul, sudam cate doua coltare pe zona unde vor fi capriorii ceea ce ne va permite fixarea usoara a acestora.

S-au fixat  capriorii acoperisului astfel incat distanta intre acestia sa fie de 60cm. Peste capriori au fost montate placi din OSB de tip 3 pentru realizarea asterealei, fixarea realizandu-se cu holtzsuruburi pentru lemn. De remarcat ca zona metalica ce va deveni ascunsa dupa aceasta etapa trebuie protejata cel putin cu 1-2 straturi de grund inainte de continuarea lucrarilor, ulterior fiind inaccesibile zonele.

Iniatial am dorit sa fac astereala din scandura insa nu a fost multumitor aspectul acesteia, fapt pentru care s-a ales montarea unui strat de OSB cu grosimea de 6mm dupa care s-a aplicat scandura, spre exterior.  In acest mod, in garaj se vad tavanul de OSB si grinzile din lemn . Deoarece lambriul pus pe contur era mult mai subtire decit grosimea placilor din OSB plus scandura, si era nevoie de o suprafata plana, a trebuit ca dupa montarea lambriului sa se adauge OSB (pe deasupra) pina la completarea grosimii. Dupa aceasta operatiune s-a montat pazia si s-a vopsit partea ce devine mascata dupa montarea jgheabului .

Dupa doua maini de vopsea pe pazie se monteaza jgheabul si burlanul aferent. Intre timp au fost fixate si portile metalice iar zona de deasupra acestora a fost inchisa cu placi de OSB pe care s-au montat, prin fixare mecanica, placile de sindrila bituminoasa. Exista o gaura practicata in peretele de deasupra usii, acesta are rol de ventilatie a spatiului. Marginile de capat au fost protejate cu niste sorturi facute din tabla zincata . S-a recurs la solutia autohtona cu tabla zincata deoarece sorturile din comert care s-ar fi potrivit erau foarte scumpe, pot spune, nesimtit de scumpe! Cele de tabla costa circa 1100 lei iar cele confectionate au costat 160 lei! Garajul nostru incepe sa prinda contur dar mai este mult de munca, dincolo de constructia propriu-zisa.

Cateva din materialele si accesoriile utilizate pentru montarea sindrilei bituminoase: membrana bituminoasa V2 cu fibra de sticla avand o greutate de 2kg/mp, banda bitum aluminiu folosita pentru la inchiderea muchiilor membranei (fata de alte benzi de genul acesta, aluminiul chiar e ceva mai gros, nu un simplu staniol iar bitumul se lipeste al naibii de bine), adeziv bituminos pentru eventuale etansari suplimentare, cuie pentru fixare, parazepezi, banda de zinc (99% puritate ) mai greu utilizabila la noi pentru ca este o piesa rara drept care nu se utilizeaza in aceasta aplicatie – se povesteste ca nu permite depunerea de muschi, formarea de mucegai … n-am inteles cum actioneaza prea tare.

Odata cu jgheabul a fost montat si sortul de tabla. Dupa montarea sortului am pus membrana bituminoasa aplicata la cald (cu flacara si montata bonus de cei care mi-au adus materialele) iar pe contur am izolat aceasta membrana cu o banda bitum-aluminu.

Montajul sindrilei se face dupa ce traseaza cu o sfoara nivelul de inceput. Primul rind se monteaza in pozitie inversa, sindrila bitmunioasa intoarsa la 180 ° pentru a se realiza linia de inceput. Aceasta ne va ajuta sa montam corect cel de-al doilea rind, avand grija ca ondula sa fie exact la nivelul liniei de inceput. La montaj, banda de protectie a bitumului de pe placa, se da jos. S-a adaugat adeziv bituminos si pe ondulele placii pentru a se fixa mult mai bine. Prinderea placilor de sindrila se face cu ajutorul cuielor zincate, speciale, cu floare mare. Se continua montarea randurilor de sindrila pana la partea superioara a acoperisului.

Accesoriile pentru sindrila, prezentate anterior, sunt destul de scumpe si acesta a fost motivul pt care s-au folosit niste sorturi de tabla ( zincata ) la acoperis, dupa cum am povestit mai sus. Adevarul este ca am tot stat cu piticul pe creier ca este urit … dar scarpind mai adinc m-am linistit. Tot eu am spus si insistat ca piata materialelor de constructii de la noi este o mare bataie de joc , ca se aduc materiale fara accesorii complete, fara documentatie actualizata … Pentru montaj am mai vazut niste coltare speciale folosite la racordurile cu pereti verticali si cosuri de fum … mult mai desteapta solutia decit metodele clasice de pe aici.
” Afara” exista si o solutie speciala de curatat sindrila … la noi .. doar apa ??? Au fost fixate cateva parazapezi, chiar daca acoperisul nu este mare si nu aluneca usor zapada, este de preferat sa existe cateva zone ce sa tina la nevoie eventualul strat de zapada si gheata ce se poate forma.

Ultimul rind, de la coama, se face din ondule taiate si montate perpenticular pe rinduri. Pe tot conturul s-a adaugat un strat de bitum pentru a inchide toate golurile. Cam asta este lucrarea in mare, cu rabdare si foarte greu din cauza caldurii de asta vara, treaba a mers bine. Pentru usile de acces s-a utilizat policarbonat pentru a pastra designul gardului .

Garajul va fi inchis cu geamuri pe zona laterala dar pina acolo mai sunt de realizat finisajele la pereti, placarea cu klinker pe zona de soclu … greu, ca sint doar eu si cu mine !

O privire de final asupra garajului nostru acoperit cu sindrila bituminoasa si executate celelalte lucrari de finisare a peretilor, vopsitoriile etc..


Be the first to comment on "Garaj cu sindrila bituminoasa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*